Here I come but I ain't the same. Mama, I'm coming home.

Innan jag avslutar för dagen så vill jag bara diskutera en sak. En kompis sa idag att enligt nån jävla snubbe på NASA så närmar sig en meteor mot jorden, en meteor lika stor som månen och som tydligen skall bli mänsklighetens utplåning och jordens undergång. Jag kan inte annat än att bli rädd när jag hör sånt här. Men jag blir samtidigt förbannad och orolig. Jag har kollat runt lite på nätet men har inte hittat något om att jorden snarast skulle krocka med någon meteor, däremot hittade jag en artikel som verkade vara skriven någon gång innan 2011, där det stod såhär.
"An asteroid the size of an aircraft carrier has passed near Earth on Nov. 8, 2011. It hasn't hit Earth for sure, and that's why you are still reading this article resting on a chair."
Och jag känner lite bara, hur fan i helvete kan man skriva så sarkastiskt om en så allvarlig sak. Vissa människor (typ jag) klarar verkligen inte av sån här information eftersom vi analyser det och är aldelles för medvetna om den obekväma sanningen. Jag är 18 år och jag vill inte behöva gå runt och oroa mig för att marken helt plötsligt en dag ska börja skaka och falla under mina fötter. Dessutom hade jorden kunnat gå under för flera tusentals år sen om den hade velat det. Men det har den hittills inte gjort. Så förstår verkligen inte hur den skulle kunna "råka" göra det just under dom decenierna som jag lever under. Men klart man blir nojig. Man vet inte riktigt om man ska skjuta det och sidan eller faktiskt acceptera att det faktiskt kan hända en dag. Men jag känner lite bara att jag faktiskt inte har psykisk ork att tänka på sånt nu. Man lever bara en gång så vitt vi vet och varför ska jag då sitta och oroa mig för något sånt här? Jorden kommer inte gå under. Så, nu säger vi så. Punkt slut.
GODNATT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0