Hann du ens blinka?

När jag tänker efter så kan jag stanna upp ibland och bara tänker va långsamt tiden går när inget händer. När tiden egentligen går väldigt fort. Varje sekund är en betydelsefull sekund i livet. Och just denna sekunden ger grunden till något som kommer att hända i framtiden. Kanske idag, eller kanske ännu längre fram. Kanske inget stort, men det är alltid något. Det känns som att det inte var så länge sen jag blev myndig. Och snart fyller jag 19 år. Utan att jag ens hann reagera. Och gymnasie tiden är snart förbi. Snart är dom sista 3 åren av skolan någonsin klara. Bara 3 månader tills vi springer ut med vita klänningar och våra mössor. Dom kom ju i slutet av denna veckan. Bara det fick mig att fatta hur fort allt har gått. Nästa vinter är det 5 år sen jag såg hans ansike för första gången. Och denna sommaren så har vi träffats i 4 år. Och jag är fortfarande helt säker på att det är han jag älskar och ingen annan. Oavsett allt vi gått igenom, alla faser och allt som jag trodde skulle leda till slutet. 4 år är ju faktiskt en ganska lång tid. Och jag har lärt mig så vannsinigt mycket om mig själv. Fick reda på idag att en tjej som tidigare gick i min klass ska ha barn. Och hon är ändå bara 1 år äldre än mig. Tänk, föreställ er mig om 1 år med ett barn. Det är inte klokt alltså. Jag är så taggad på framtiden. Så nyfiken på allt som kommer att hända. Alla viktiga beslut och nya människor. Därför har jag bestämt mig att leva för dagen. Bara ta dagen som den kommer med ett leende och njuta. Men samtidigt genomföra allt det där viktiga jag vill få gjort. Ska suggsesivt försöka dra ner på rökningen. Och försöka att bara dricka alkohol dom helger jag inte jobbar. Jag ska försöka att dra ner på allt småätande och godis. Det leder ändå bara till dåliga ting. Åh, vill bli fulländad och nöjd med allt. Och så länge man har viljan så kan man säkert lyckas.

Kommentarer
Postat av: Sabine

Fina Julia!!:)

2013-04-06 @ 21:46:12
URL: http://www.tjejermedmuskler.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0